Başlangıç > Güncel, Kişisel > Makine mühendisi olarak kpss’ye girmek

Makine mühendisi olarak kpss’ye girmek

Efendim malum devlet memurluğu borsa gibi. Değeri bir artıyor bir azalıyor (anlayana). Eskiden millet kızını memura vermek için didinirmiş büyüklerimiz öyle anlatıyor. Nitekim günümüzde de birsürü insan kpss vasıtası ile devlete kapak atmak için uğraşıyor. Gerçi mevcut memurların bir çoğu her fırsatta aç öldüklerini dile getirseler de memurluk özel sektöre göre başlangıç olarak kat kat iyi.

İşte bende bir makine mühendisi olarak gerek kriz, gerekse başlangıç maaşının özel sektöre göre neredeyse 3 katı olduğunu göz önünde bulundurarak kpss ye girmeyi düşündüm.

Nitekim biraz araştırdım ki kpss’yi anlamak termodinamiği biseferde geçmek gibi bişey. A sı var, B si var.  Her kadronun ayrı puan hesabı ayrı puan katsayıları var. Farklı sınav oturumları var. Peki ben ne yapmalıyım diye düşündüm ve bir bilene danışmanın en mantıklı yaklaşım olduğuna karar verdim. Açtım netimi, bulduğum birkaç kpss dersanesini aradım ve ne öğrendim.

Kpss A mühendislere yönelik olarak yapılmıyormuş. Her ne kadar 4 yıllıklar için diye geçse de. Hitab ettiği kesim Hukuk , İktisat, Maliye gibi bölümlerden mezun olanlarmış. Açılan kadrolar da genelde müşavirlikler. Tabiki biz de girebiliyoruz sınava ancak bölümünüz ile hiç alakası olmayan bir iş yapmak isterseniz.

Nitekim mühendislere hitab eden  sınav çift yıllarda yapılan sınavmış. Onun detaylarını da seneye yazarız kısmetse.

  1. Salih Öz
    Haziran 12, 2009, 3:54 pm

    Askerden dönmüş işsiz bir makine mühendisi olarak aynı konuyu bende araştırmaya çalışıyorum.Tatil olanakları ve çalışma koşullarının rahatlığı avantajları gibi gözüküyor fakat maaş artışlarını da düşünürsek özel sektörde geleceğimiz daha parlak gözüküyor…

  2. Haziran 12, 2009, 4:48 pm

    Katılıyorum özel sektörde maaş daha fazla olacakmış gibi geliyor. Şuanda bende işsizim ve inanın cvlerime ücret olarak 700-800 gibi rakamlar yazmak zorunda kalıyorum. Bu gün memur olsan en az 1500 den başlarım. Özel sektörde 1500 lira maaş almak için en az 5 -6 yıl çalışmak gerekir gibi geliyor. Üstelik kriz söylentisi çıkmaya görsün kendimizi kapının önünde buluveririz.

  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

